torsdag 5 juli 2012

Från för Liten till Lagom

I vintras köpte jag en vanlig bomulls klänning på HM för någon hundralapp som jag fäste mig vid direkt. En söt enkel historia i retro stuk med klockad kjol och knappar mitt fram. Tyvärr krympte den lite i tvätten och jag har säkert gått upp lite i vikt så knapparna framtill började glipa så där fult och satte jag mig ner riktigt bekvämt i den där sexigt säckiga sitt stilen gick gärna en knapp upp, ur tjusigt, verkligen! Det tråkiga med det hela är att den egentligen inte är för liten, tajt absolut, men inte för liten. Det är knapparna som gör det värre än det behöver vara. Så idag sprättade jag loss knapparna och sydde i en dragkedja istället. så nu ser den inte för liten ut längre och dessutom är det mycket snyggare!

Före
Efter
Ge inte upp era favorit plagg även om dom är på väg utför det finns säkert något ni kan göra för att rädda dom!
Ha det gött!
/I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar