måndag 2 juli 2012

RING Rostig

Storstädning är inget som får än att hoppa högt av glädje direkt! Det finns dock en ljuspunkt och det är när, eller ska jag säga om, man stöter på gamla bort glömda saker. Idag va jag långt inne i ett skåp som inte blivit öppnat på år och dagar, rotade och hittade något fantastiskt roligt! Längst in i skåpet i en liten låda ligger min pojkväns första mobiltelefon som ett damigt bevis på hur fort tekniken utvecklats. Det är en Motorola Dynatac och jag tror det är modellen från antingen 89 eller 92. Den är lika lång som tre st iPhones, med antennen med räknad. Annan rolig fakta jag hittade på nätet var att Stand By tiden var 8 timmar och samtals tiden 30 min, du hade också möjlighet att spar så många som 30 nr i telefonen. Jag kan också tillägga att den är redigt tung!



Trevlig sommar på er så ska jag åter gå till städningen!
/ I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar