torsdag 1 november 2012

Inreda efter årstid!

Hej hopp!
Som jag har förstått det så tycker de flesta att just denna tid är lite svår att inreda efter. Folk väntar tills dom kan "få" sätta igång med jul inredningen. Butikerna skyltar förfullt med julstjärnor, tomtedukar, små änglar, glittrande renar.. Ja ni vet ju själva. Men hur kan vi då fixa iordning hemma runt oktober, novemer? När alla små dukar med rosa och lila blommor åker i tvätten för att få komma tillbaka till våren.  Jo det tänkte jag tipsa lite om i detta inlägget :)

 Hemma  i köket. Vit fin gammal linneduk på bordet.
 
 Jag tycker det är fint att samla ihop olika föremål på en bricka, som ett stilleben.
 
 Vita krispiga blommor passar utmärkt nu.
 
 Sängkläder i mängder.
 
Plocka fram ditt silver nu.
 
 
 
Jag tycker det är fint med vitt. För att inte få det att bli för "kallt" så kan du samtidigt satsa på textilier. I köket har vi en vit linneduk  även om den är "kall" i färgen så är det mycket tyg. den täcker hela bordet.
 
Plocka fram alla dina ljusstakar. Placera dom runt om i hemmet eller varför inte göra som jag, samla ihop dom på en bricka! Ljustakar som jag tycker är extra fina just nu det är dom i fattimanssilver, i  tenn, i silver och betong. Ljusstakarna i tenn och silver kan du hittar du lätt begagnat.
 
Vita krispiga blommor, i en vas eller/och i fönstret.
 
En färg som jag tycker är fint i köket under den här tiden är den lite mörkare blå färgen. På en loppis hittade jag fina broderade dukar i lantlig blå färg. Leta efter fina broderade dukar på loppisar. Satsa även  på att köpa gamla kökshanddukar. Dom är oftas röda, blåa eller gröna.
 Fina lantliga färger.
 
Textil, Ja kör på så mycket du bara orkar! Mattor, gardiner, dukar, filtar, pläder, kuddar, överkast!! 
Låt dina filtar få vara frame. I korgar, på soffan, på sängen, i gungstolen..
På loppisar hittar du allt detta!
 
Även om det är på tok för tidigt att ta fram någon julgran så finns det ju annat fint att plocka in från naturen. Jag har tagit in enbärsris och satt i vatten, den står jätte bra inne.
 
Nu har ni fått lite tips av mig, hoppas det fanns nått ni gillade :)
Ha en bra tordag!
Kram Evelina
 
 
 


1 kommentar: