söndag 2 september 2012

Det är så himla kul att sy!

Här om dagen fick jag för mig att jag skulle sy ett litet fodral till mina penslar och pennor efter som jag ska börja på en kurs snart och behöver kunna transportera dessa på ett bra sätt :) Men när jag började sy de små fodralen så va det så himla roligt att variera modell och foder så jag gick lös och sydde 10 st :)
Jag tog tyg tyget som blev över när jag klippte av mina jeans eller en skjortärm och sånt som blivit över från andra projekt. Dragkedjor kan man ta från gamla plagg eller som jag köpa begagnade på Knapp Karlssons i Göteborg för en liten peng. Går säkert att hitta på fler ställen! Eller så köper man allting nytt, smaken är som baken!

Tror det får bli en ny necessär nästa gång, det är omöjligt att säga vilken ursprungsfärg fodret hade i den jag har nu...
/I


2 kommentarer:

  1. Vilka fiffiga, och söta!
    En necessär blir nog super :)

    Tack så hjärtligt för komplimangen om mina foton, det värmer. :))

    Ha en bra vecka, Kram Caroline

    SvaraRadera
  2. Så sjukt snygga!
    Coola val av tyg.

    SvaraRadera