tisdag 4 september 2012

Höst pysslar med Bob.

Regnet ligget i luften, folk sitter på sina jobb. Min första lektion börjar 13:15. Detta betyder att jag har en egen lugn fm till förfogande. Dessa stillsamma timmar används för att hösta till hemmet. Dylan sjunger till mig ifrån skänken, jag drar omkring i lägenheten med filat och kuddar i min famn. Jag tar tid på mig. Likt fågeln som äter i granens trädgård är jag fokuserad på det lilla jag gör.

 Kuddarna av säckväv är köpta i gbg. De vita i linne är köpta på loppis. Fårskinnen har jag och sambon fått från min mamma. Filten vann jag i en julklapps tävling av sambons mormor.
 
 Torkade blommor tycker jag är lantligt och torpigt :)
 
 Tomatplantan har blivit av med en arm.. Jag har lagt den i en burk, få se hur länge den står sig. Både näsan och ögonen njuter av att den står i köken nu.
 

Färsk basilika. Vad gott det är! Den står i en papperskruka men håll i som jag sen ställt i koppen (kockums).
 
 
Hoppas ni får en bra tisdag!
Kramkram Evelina
  

1 kommentar:

  1. Hejsan! Ja nu vill man ha lite mer ombonat och mysigt inför hösten :-) Så fint där i din soffa!! Basilika har jag också i köket för det mesta, såååå gott :-))

    Fin onsdag!! Kram Paula

    SvaraRadera