torsdag 27 september 2012

När man har hittat den rätta!

Hej där :)
Länge, länge har jag letat efter "mitt" slagbord. Lång tid tog det men från och med igår så har jag det.
Jag var iväg på en loppis igår för att handla lite fina, höstiga dukar och kökshandukar till köket. Jag fann mina dukar men också detta perfekta bord.
En kille som jobbar på loppisen hjälpte mig att lyfta in bordet i bilen. Jag var lite fundersam över ifall bordet skulle få plats. Jag sa dettta till killen medans vi bar bort den mot bilen. Då förslår han att vi i så fall kan skruva av benen. -Skruva av benen? utbrister jag. - Ne du, på det här bordet finns det inte någon skruv :)   Underbart!
Bordet fick plats i bilen och står nu alltså här hemma.

Jag började med att tvätta (läs skrubba)  hela bordet med såpa. Eftersom bordet redan var vitmålat så nöjde jag mig med att slipa bordet för att få en mer "nött" känsla. Jag slipade skivan ganska rejält, resultat blev väldigt bra. Sen så torkade jag hela bordet med en fuktig trasa.



Dessa medicin flaskor köpte jag också på loppisen igår.
 
 
Kram
Evelina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar