fredag 27 april 2012

Ett gammalt bord!

I vårat vardagsrum står vårat gamla fina klaffbord. De gnisslar varje gång man tar upp eller ner en klaff och vi älskar det! Det var min kära sambo som såg det först på en loppis. Han behövde då inte övertala mig direkt om att där stod vårat bord. Vi betalade 65kr och gick nöjda hem.

                                                          Före.

Jag målade bordet i vitlack (matt) EN gång. Lät den torka någon timma och tog sen en fuktig trasa och torkade bort lite färg för att få ett mer nött utseende.



                                                   Efter.

Bordet är precis lika kärt nu som då!
Trevlig helt på er/ E
                                                 

2 kommentarer:

  1. Vart har du hittat den fina skänken med äpplen?
    Jag har alltid velat ha en sån. Tack för fin blogg!
    /jessicawirf@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Jag ahr hittat den hos pingstkyrakan :) Kolla på blocket där hittade jag mitt "äpple" skåp! tack!
    Evelina

    SvaraRadera