torsdag 26 april 2012

Spegel, spegel på väggen där..




Denna Spegel är ett av de första ting som hamnade i våran lägenhet. Visst är den underbar!
Sommaren 2010 var jag tillsammans med min sambo ute på bil semester här i sverige. Vi åkte upp i landet, sveriges loppis paradis. Det var våran andra dag, vi hade plockat ihop tältet och körde upp emot dalarna från värmland. Väl uppe i dalarna (kommer inte ihåg vart) fanns det små ihop spikade loppis skyltar lite här och var. Vi kom upp till en gammal gård där en tant och farbror hade ett lite partytält i trädgården fanns dock inget direkt intressant MEN i ladan där emot såg jag detta fönster ligga! Fönstret var ifrån parets gård och farbrorn hade satt i speglarna själv. Tanten sa  att de allt var synd att vi inte kunde få med den i bilen. hmm inte tänkte jag.. Vi testade ialla fall och visst gick den in men det var med nöd och näppe. Passagerarsätet var så långt fram som det bara gick och vi hade fler dagar kvar på vårat bilande. sambon körde de mesta så då var det jag som satt ihop tryckt i bilen de  dagar vi hade kavr men det gjorde då inget för vi fick med oss våran fina spegel!
Den var helt i trä från början men jag har målat den med vitlack som är väldigt matt. Jag målade 2 gånger (färgen är väldigt tunn) så att trät lyser igenom. Jag är nöjd :)
KRAM E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar