fredag 27 april 2012

Vackert porslin.

Gammalt porslin är nått helt speciellt. Alla vackra mönster. Porsliner som mitt öga gillar mest är det blommiga, de tantiga.  Jag samlar på mig både vackra kannor,fat,tallrikar och koppar. Jag använer detta väldigt flitigt. Det är ju bara de här med dessa fina små koppar. Dom må vara fina men när jag sätter på kaffe på morgen så duger dom inte.. Jag vill ha en stor kopp! De gamla små kopparna är ju såklart tusen gånger finare men de  rymmer inte mer än 2 munnar kaffe. Jag köper på mig en massa vackra gamla koppar men inte använer jag dom till mitt kaffe...

Jag gör ljus i dom.
Du köper Gjutmassa. Detta hitta du i de olika hobby butikerna. nästan ett kg för ca 70kr.Jag har använt mig av gjutmassa från joel svenssons vaxfabrik. Se till så att det finns med vekar! Anväsningarna står jätte bra på förpackningen. Just denna kopp som ni ser här uppe gav jag bort till min sambos mormor och morfar. Perfekt att ta med som ge bort present ifall ni är bjudna någonstans i helgen!

Jag planterar i dom.


                                          Den blå koppen har jag gjort ett ljus av.

Fint under våren och sommaren med alla dessa rosor!
Kram/ E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar