lördag 28 april 2012

Pastell.

En av våra första lampor är en... Grislampa! å inte hänger den bland grisarna utan i vårat kära vardagsrum. Denna lampa köpte jag på blocket. den skickades med buss från stockholm. Jag tror vi betalade en 400 kanske, kommer inte riktigt ihåg.
Jag har ingen före bild men ni vet kanske hur de ser ut? Denna var mossgrön från början.





Jag har målat med en grön/blå pastell färg. Gallret är rostigt som ni ser men vi har inte gjort nått med det. Men vill ni ha en grislampa med rostigt galler hängandes ovanför köksbordet bör ni kanske fixa rosten :)

Kram/ E

2 kommentarer:

  1. hej! jag har själv köpt grislampa och skulle vilja veta hur du gjorde för att få färgen så slät sprayade du eller målade för hand? och vilken färg använde du dig av? svara gärna här så går jag in och läser tack!! :))

    SvaraRadera
  2. Hej:) Jag tvättade lampan noga sen slipade jag den lätt. Jag målade faktiskt lampan med vanlig färg. Tog två tunna lager. Är du tvekam så rekommenderar jag att du använder dig av sray färgen. Det är lättare att få ett jämt resultat utan linjer :) Lycka till!! :)
    Evelina

    SvaraRadera