onsdag 9 maj 2012

Återanvända.

Det är alltid kul med möbler och andra inredningsdetaljer som har varit något annat. Som gamla trasmattor de har varit gardiner, byxor, lakarn, dukar och mycket mer! De som levde i sverige på den tiden hade inte lika bra dagskassa (jag pratar om majoriteten, det "vanliga" folket). De fanns inga andra altenativ än att återanvända. Det är bra för vår ekonomi och miljö. Sen tycker jag också att det är väldigt roligt med saker som har sin egna historia. Vi kan fortfarande försöka att återanvända fast att vi fått det bättre ekonomiskt. Spara in på naturresurser, för det behövs. I alla fall, här ska jag visa er ett bord som jag och min sambo köpt på en loppis i somras. Kvinnan som vi köpte den av berättade att den är gjort av gamla pinnstolar. Pinnstolar som inte klarade att hålla en sittandes farbror :) istället för att slänga dessa så gjorde man alltså ett bord!

 Före. Orginal färgen.

 Efter.


Jag har målat den med halvmatt svartlack. Jag målade 2 gånger.

Kram/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar