tisdag 22 maj 2012

Fira varje dag.

Vimplar är ju något som blivit jätte populärt. Man kan köpa dom i flera olika butiker MEN det är ju super lätt och skoj att göra egna! Idag gjorde jag en vimpel i papper. Pappret är gamla flora bilder som jag rivit ut från en bok jag köpt på loppis för ca 10kr.
 Nu hänger den så fint över balkongdörren.
Använd bilder från vilken bok ni vill. I barnrummet kan pippi och Herr Nilsson bli en vimpel. Bilder från en gammal kartbok eller ett gammalt nothäfte blir jätte fina som en vimpel. Gör en egen vimpel och använd din fantasi :)

 Nå, vad tycks?

Blommor får man då aldrig nog av.

Jag gjorde såhär:  Gjorde en mall och klippte mina vimplar efter den. Jag hade ett bredare snöre som jag bara limade vimplarna på. Storleken på vimplarna får man ju anpassa efter hur stort pappret är samt hur det blir med motiven på. 

Kram/E

1 kommentar:

  1. Jätte fina! Skit smart va det oxå! Tummen upp! :) puss o kram

    SvaraRadera