tisdag 1 maj 2012

Sommar Jeans

Jag har letat efter ett par riktigt ljusa, slitna sommar jeans. Efter som butikerna inte hade vad jag va ute efter, började jag rota i garderoben efter ett par byxor att piffa till! Jag hittade ett par som jag köpte i New York förra året men som jag aldrig riktigt trivts i, så jag tänkta att dom skulle få en andra chans!

1. Först blekte jag jeansen med Klorin i badkaret.
2. Sen tvättade jag dom i maskinen med Klorin istället för tvättmedel för att få resultatet att bli riktigt jämt
3. För att resultatet skulle bli riktigt somriga, fick jag slita dom lite över knät.
4. Ytterligare en vända i maskinen och tumlaren.

Efter blekningen i badkaret, det blev aningen flammigt nere på benen.
Efter blekningen i maskinen, det flammiga försvann helt i maskinen.
Sömmar och detaljerna blektes inte och resultatet blev jätte bra!


 Denna sommaren ska jag se till att jeansen blir väl använda för jag är super nöjd med resultatet!
/I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar