lördag 5 maj 2012

Det räcker med såpa!

Badrumsspray, köksrengöring, skurmedel, Mr muscle är bara några av alla rengöringmedel som finns i folks städskåp. Vi använer oss av mer och mer kemikalier   men behöver vi verkligen det? På cirka 50 år har kemikalieproduktionen i världen ökat från mindre än 10 miljoner ton till över 400 miljoner ton per år. Kemikalier har vi runt oss oavsett om vi vill eller inte. De finns i våra möbler, kläder, mat, hygienprodukter, elektronik och bilar. Vi vet att det påverkar oss negativt. Barn och unga är känsligare än vuxna. Så idag ska ni få ett litet tips på vad jag städar med. Jo nämligen SÅPA. Jag använder mig av Grumme Grön Såpa, funkar kanon. Det är en ren naturprodukt och även tillverkad i sverige. Den funkar till precis allt.
Jag använder mig också av grummes diskmedel och inte bara när jag diskar utan även till fönstren.

 Jag blandar några droppar såpa, ca 5 ml tillsammans med 5 dl vatten i en sprayflaska.


På flaskan står fler användningsområden.
Städa smart/ E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar