lördag 23 juni 2012

Att inte alltid Lyckas

Först tänkte jag döpt inlägget till "Att Misslyckas" men tyckte att det lät på tok för deprimerande, tror trotts allt att det finns fler som gjort större misstag än jag idag.

Hade planerat att uppdatera bloggen men en nysydd, fin gardin. Har länge tänkt sy en gardin att ha framför vår ytterdörr, den är väldigt lyhört, man hör tex. alltid om någon ska ta hissen. Dessutom verkar det bildas nått konstigt tryck i trapphuset i samband med att folk åker hiss så att ytterdörren slår, extrem märkligt men så är fallet. Men den absolut största orsaken till gardinen är att vår ytterdörr är blå. Jag avskyr blått!
Gardinstången har suttit uppe sedan länge och tyget handlades in i vintras, det enda som saknats är att jag ska få tummen ur och börja sy! Idag va just den dagen då jag kände att inspirationen kom till mig. Jag har bestämt mig för att fodra gardinen, dels för att den ska bli "lite mer" och dels för att den ska va snygg från bägge håll, den hänger ju framför dörren. Jag mätte, mätte en gång till, rullade ut tyget, mätte, mätte en gång till, klippte. Gjorde samma sak med andra tyget. Placerade tygstyckena ovanpå varandra, nålade, och sydde. Allt verkade vara i sin ordning fram tills det av dax att vränga tyget så "rätan" hamnade utåt. Då visar det sig att jag har gjort världens "rookie" misstag och inte placerat tyget räta mot räta. Så nu är det bara till att sprätta, alla fina omsorgsfullt sydda sömmar.

Inlägget kan verka meningslöst men jag hoppas ändå kunna stötta och inspirera någon som också sytt fel och har timmar av sprättning framför sig. Jag tycker helt enkelt att vi tillsammans tar en tyst minut tänker på slut målet och tänker på varandra och att vi inte är ensamma utan att det finns fler där ute som sitter och sprättar.

Lycka till alla andra med misslyckade sömnadsprojekt så ska jag åter gå till sprättandet! Och en vacker dag så kommer gardinen att dyka upp på bloggen!
/Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar