måndag 11 juni 2012

Att tapetsera en möbel.

Det regnar, regnar och regnar.. Då är det perfekt med ett litet projekt inomhus :) Så varför inte göra om någon möbel där hemma? Måla eller varför inte tapetsera?
Detta lilla bord var ifrån början mörkbrunt men jag har målat den vit. Idag gjorde jag klart den, jag taperserade ovansidan med en stuvbit. Snyggt och inte alls svårt!

Detta blev ju toppen!

Du behöver: sax, tapetklister, en stuvbit, måttband, penna, pensel och något att kunna dra ut luft med. (kan använda ett cd fodral eller liknande. Så noga är det inte..)
Gör så här:
 -Mät hur stor bit du behöver av tapeten.
-Rita ut och klipp sen ut din bit.
-Pensla tapetklister på tapeten och passa sen in på möbeln.
-Dra ut luftbubblorna.
KLART!
Om du vill att möbeln ska få en mer tålig yta så kan du lacka ytan.

Här har vi den innan. Jag har bara hunnit måla den vit..


 Här penslar jag på tapetklister.

 Här har vi alltså resultatet!
Jag tycker den blev jätte fin :)

Kram
E



2 kommentarer:

  1. Bordet blev jättegulligt!
    Jag ska snart ifärd med att måla ett gammalt linneskåp vitt som jag fyndande på blocket. Jag har funderat på att tapetsera insidan av skåpet och nu ser jag ju hur fint det kan bli.

    Kram Caroline

    SvaraRadera
  2. Åååh vad fin!!! =) Så duktiga du/ni är!

    Jätte tack för att du bjöd in mig till din blogg, här känner jag absolut att jag kan få många idéer och tips :)

    kram kram

    SvaraRadera