fredag 15 juni 2012

Barnsligt gott!

Tänka sig att mjölk,ägg och mjöl kan bli så gott.. Pannkakor!  Jag höftar alltid när jag ska göra pannkakor, blir allti´d lika gott!  Till mina pannkakor vill jag ha varma hallon och blåbär, mumms.
här har jag i alla fall skrivit upp ett recept för er som vill ha det :)



Ingredienser

8-10 st

2 1/2 dl vetemjöl
6 dl mjölk
3 ägg
1/2 tsk salt
2-3 msk Smör

Gör så här

Vispa ut mjölet i hälften av mjölken till en slät smet. Vispa i resterande mjölk, ägg och salt. Smält smör i en stekpanna och häll ner i smeten. Grädda tunna pannkakor i stekpannan.

Käka pannkakorna ute nu när vi har lite sol :)

Trevlig helg på er
E

2 kommentarer:

  1. Ja, det är himla gott med pannkakor! Jag brukar vispa i lite vetekli också, tycker dom blir mer mättande då. Varma hallon och blåbär låter mums!

    Ha en fin kväll!
    kram

    SvaraRadera
  2. En annan höjdare är att vispa i lite vaniljsocker, det blir jätte gott och så luktar det så himla gott när man gräddar dom!

    SvaraRadera